Інтелект – один із найдорожчих ресурсів.
Сутність проекту полягає не в насиченні дитини поглибленими знаннями, а у:
- набутті необхідних навичок роботи з інформацією, аналізу, гнучкого творчого мислення, самоконтролю та самооцінки, швидких реакцій, раціональної організації навчальної праці;
- розвитку пізнавальних процесів – сприйняття, пам’яті, мислення, уяви й уваги;
- розвитку якостей особистості школяра – цілеспрямованості, працелюбності, організованості, охайності, наполегливості, волі тощо.
Мета науково-методичного проекту «Інтелект України» – впровадження в освітній простір України системи пошуку, розвитку та педагогічної підтримки інтелектуально здібних дітей і учнівської молоді.
У межах проекту учні навчаються за спеціально розробленими навчальним планом і навчальними програмами, які дозволяють:
- розвинути математичні здібності дітей, створити передумови для успішного засвоєння шкільного курсу математики, успішної участі в олімпіадах з математики;
- сформувати навички раціонального читання, створивши передумови для успішного засвоєння предметів гуманітарного циклу;
- вільно спілкуватися іноземними мовами (англійська мова вивчається на поглибленому рівні за програмою спеціалізованої школи);
- сформувати первинні уявлення про фізичні, хімічні, біологічні об’єкти, створивши передумови для якнайкращого засвоєння хімії, біології, фізики, успішної участі в олімпіадах з цих навчальних предметів (навчальні предмети «Я і Україна», «Еврика»);
- сформувати компетентність «Умій вчитися», розвинути пізнавальні процеси дітей, створивши передумови для успішного навчання дитини (предмет «Навчаймося разом»).
Додатково до загальношкільних предметів, програма яких спеціально адаптована, введені нові: “Навчаємося разом”, на якому діти розвивають пам’ять за спеціальними методиками, вчаться працювати з інформацією, та предмет “Еврика”, на якому учні розвивають творчі, винахідницькі якості, кмітливість, працюють над рішенням складних задач.
Навички, які формує проект
Для кожного предмету й на кожний урок розроблені музичні вправи для фізкультхвилинок, що тісно пов’язані з темою і змістом уроку та формують у дітей життєві навички:
- виконання ранкової зарядки;
- заняття фізичною культурою, спортом, рухливими іграми тощо.
У проекті враховано природні здатності молодшого школяра, вразливість його психіки, допитливість у пізнанні самого себе, схильність до імітації зразків поведінки дорослих, що зумовлює вплив програмового змісту не лише на інтелектуальний, а й на соціальний і особистісний розвиток учня. Таким чином у молодшого школяра формуються життєві навички, що сприяють соціальному, духовному та психічному здоров’ю:
- уміння слухати;
- уміння чітко висловлювати свої думки;
- уміння відкрито виражати свої почуття, без тривоги і звинувачень;
- адекватна реакція на критику;
- уміння розуміти почуття, потреби і проблеми інших людей, виявляти допомогу й підтримку;
- уміння бути «членом команди»;
- уміння усвідомлювати власну унікальність;
- позитивне ставлення до себе, інших людей;
- уміння правильно виражати свої почуття;
- установка на успіх;
- уміння концентруватися на досягненні мети;
- розвиток наполегливості й працьовитості.