- Дистанційне навчання запроваджується в закладі освіти відповідно до чинного законодавства.
- Дистанційне навчання учнів закладу відбувається за допомогою сервісу Google Classroom.
- Не менше 50% навчального матеріалу з кожного предмету викладається синхронно он-лайн, з використанням сервісів Meet, Zoom.
- Навчальні матеріали та завдання з кожного предмету мають бути розміщені в Classroom за розкладом, і висвітлені о 8.00 годині ранку, щоб учні могли правильно спланувати свою роботу на навчальний день. Після проведеного уроку повинно бути відкрите домашнє завдання.
- З кожної теми необхідно надавати чіткі інструкції щодо роботи учнів (уникати узагальнених фраз «прочитати», «опрацювати», «ознайомитись»). Обов’язково повідомити учнів чи буде їх робота оцінена, надати критерії оцінювання. Учитель обов’язково повідомляє учнів – оцінювання буде вибірковим, або повним (у всіх учнів класу). Якщо учень не здав роботу своєчасно – учитель здійснює її перевірку тільки за згодою. Відсутність роботи учня (без поважних причин, які обов’язково мають бути з’ясовані та підтверджені) дає підстави учителю виставити один бал за даний вид діяльності.
- Учитель зобов’язаний через Classroom своєчасно повідомляти учням оцінки, здійснювати зворотний зв’язок, відповідати на запитання, надавати консультації в межах свого робочого часу.
- Учитель-предметник за потреби здійснює координаційну діяльність із класним керівником.
ВАЖЛИВО РОЗУМІТИ, що ситуації в сім’ях можуть відрізнятись. Дуже ймовірно, що в сім’ях є діти різного віку і тільки один доступний електронний пристрій для роботи.
ВАЖЛИВО РОЗУМІТИ, що вчителю і учню не потрібно постійно спілкуватися через інтернет, головне – щоб учень міг поставити свої питання, з’ясувати деталі завдання і не проводити весь свій час навчання тільки за електронним пристроєм! Але 50% навчальних занять мають проходити в синхронному режимі on-line! Учневі потрібно більше часу, щоб опанувати навчальний матеріал дистанційно. Зменшіть обсяг навчального матеріалу принаймні на 10%. Заплануйте час для консультацій з учнями.
ПОТРІБНО ВИКОРИСТОВУВАТИ НАЯВНІ НАВЧАЛЬНІ МАТЕРІАЛИ
Використовуйте наявні навчальні матеріали: підручники, цифрові ресурси, відео, телепрограми. Не створюйте новий матеріал у великих обсягах. Приділіть достатньо уваги плануванню навчального дня.
Поради щодо проведення дистанційних уроків
- Мінімум пояснень, максимум інтерактиву.
- Учням надавати чіткі інструкції щодо використання веб-ресурсів, послідовності виконання завдань, особливостей контролю тощо.
- Використовувати відеопояснення навчального матеріалу.
- Поєднувати цифрові завдання, роботу з підручником та робочим зошитом.
- Організовувати онлайн-зустрічі для тих учнів, кому потрібна консультація (за розкладом).
Поради щодо подання завдань
- Використовувати 2-3 вебсервіси.
- Не перевантажувати завданнями, достатньо запропонувати виконати 1-2 завдання.
- Залучати учнів до творчої діяльності, активного навчання. Процес навчання відбувається тоді, коли учні щось роблять з даним матеріалом. Тому завдання «прочитай, опрацюй параграф або прочитай цей текст» є досить загальним. Учні мають виконати певну дію: бути готовими переказати, можливо дати відповіді на запитання, або скласти запитання, за матеріалами скласти таблицю, намалювати схему понять, укласти стрічку подій, які розглядались.
- Онлайн-тести можна створювати в Google-формах, а також на спеціалізованих платформах, за вибором вчителя, враховуючи можливості учнів. Завдання, підготовлені вчителем за допомогою електронних засобів, можуть містити інструмент для самооцінювання учнів в ігровій формі, що сприятиме підвищенню мотивації учнів до їх виконання.
- При виконанні письмових робіт, у тому числі диктантів, використовувати відеоінструменти Meet, Zoom тощо.
- При виконанні завдань можна запропонувати учням зняти відео або записати аудіо усних відповідей та надіслати файли вчителю на перевірку.
- Наявність зворотного зв’язку від учнів щодо ознайомлення із запропонованими завданням та чи можуть вони технічно виконати і надіслати їх у визначений термін.
- За відсутністю технічних засобів навчання або доступу до мережі Інтернет тестові та письмові роботи учні виконують у зошитах, фотографують і надсилають вчителю файли з виконаними завданнями електронною поштою, використовуючи соціальні мережі або інші засоби поштового зв’язку (може бути і скринька біля закладу освіти).
Поради щодо оцінювання
Оцінювати можна в синхронному або асинхронному режимі відповідно до критеріїв оцінювання.
Синхронний режим – це більш об’єктивне оцінювання, але воно вимагає відповідного технічного забезпечення у вчителя та всіх учнів.
Асинхронний режим більш гнучкий, учні можуть виконувати завдання у зручний час, але він менш об’єктивний.
Оприлюднення списку оцінок для всього класу є недопустимим.